domingo, 15 de junio de 2014

REFLEXIÓ LECTURA LA VIDA QUOTIDIANA



Per començar, m’agradaria ressaltar l’últim paràgraf d’aquesta lectura el qual resumeix la importància que té la vida diària i les situacions quotidianes en el procés d’ensenyament-aprenentatge.

“No podemos aparcar la vida en la puerta de la escuela. No podemos rociar a los niños de conocimiento puro, sin el peligro real de una intoxicación muy seria: el abandono, el odio, o la apatía,… No podemos dejar de enamorarnos de la cotidiana pelea, del cotidiano derramarse de pintura, (…) , para bien del conocimiento y de los niños

Els nens no es troben aïllats de tot el que succeeix al seu voltant, com a conseqüència aquesta relació amb les situacions i esdeveniments diaris, contribueixen al seu desenvolupament.

Des de l’escola no hem d’oblidar això i hem de tenir present la gran riquesa educativa dels moments quotidians, és a dir, de les diferents activitats que apareixen al llarg d’una jornada escolar.
 


A la lectura, na Mari Carmen Díaz resumeix alguns aspectes significatius d’algunes de les situacions que sorgeixen a la vida diària de l’escola.

Per una banda, al moment d'alimentació, destaca una sèrie d’aprenentatge que aporta aquesta activitat, entre les quals es troben: l’autonomia, l’enriquiment del coneixement físic, lògic matemàtic, el domini de l’espai i el temps o el coneixement social i el llenguatge.

Per altra banda, exposa com els moments de joc ofereixen oportunitats d'aprenentatge i desenvolupament als infants. Així, el joc simbòlic o psicomotor els ajuda a construir i comprendre la realitat a través de la interacció amb els objectes, l'espai o el temps. I el joc espontani potencia la seva intel·ligència i iniciativa.

A més, destaca i valora la riquesa d'allò que és inesperat, imprevisible, fortuït,... situacions que no es troben preparades però que aporten als infants satisfacció per l'interès que susciten.

El docent ha de ser capaç d'estar atent i aprofitar el que els infants proposen per integrar aquests fets en el procés educatiu.


 

No hay comentarios :

Publicar un comentario